Trying to get fit part 1

Het is 28 maart en ik ben vandaag voor het eerst begonnen met één van mijn goede voornemens. Beter laat dan nooit, niet? Samen met de meerderheid van de menselijke populatie was mijn voornemen om gezonder te leven en fitter te worden. Hoe origineel!

One of my New years resolutions for 2014 was to get healthier and fitter. Well, we’re de 28th of March and that didn’t happen… So today was actually the first day I tried to get a little fitter. SPOILER ALERT: It was not a success.

tumblr_mhnm5aPbeV1qi6obqo1_500

Vandaag begon ik vol goede moed aan een uurtje fietsen op de hometrainer…
Doel: 60:00 minuten.
00:01 “Yess, dit komt goed, ik kan nog nèt zo goed trappen als vijf jaar geleden, zie die benen gaan, yeah baby”
00:05 “Ja lap ik heb het al te warm”
00:08 “Dat zadel is zo hard”
00:15 “Oh my god ik ben nog maar een kwartiertje bezig en ik had echt het gevoel dat dit uur all bijna om was!”
00:17 “Mijn poep doet pijn!”
00:20 “Ik zweet als een paard”
00:23 “Blijven trappen, gewoon blijven trappen”
00:25 “Bijna in de helft! Go go gooo”
00:30 “Yes we zitten in de helft! We have a winner!”
00:32 “Oh my god ik kan nie meer”
00:36 “Ik stop er mee gvd!#ç§àgrmbl#@§èç”

En zo strompelde ik dus weg van de hometrainer, moedeloos en kwaad. Het was een mooie confrontatie met de feiten: Ik heb gèèn conditie. En nu kan ik honderdentien excuses gaan verzinnen (want ik heb niet opgewarmd, ben te snel gestart, bladiediebla) maar dat gaan we niet doen, want er is geen betere motivatie dan met de neus op de feiten gedrukt worden.

Vanaf nu ga ik ervoor! Vanaf nu ga ik fit en gezond leven!
(maar morgen wel eerst nog een keertje frietjes eten, ssshhht 😉

The Plan: cycle for one hour on the hometrainer (in the garden, in the sun, sounds pretty amazing, righ?)
The Facts: I started way to fast and couldn’t keep it up! Red-headed and sweating like a freaking horse I gave up 36 minutes in. My body is in desperate need for some good old cardiotraining! There’s no better motivation than being confronted with the facts, so lets do this! Let’s get fit yo!

Geef een reactie

